Förstå framtiden först

Möt oss här

Seminarium: Kartlägg kundresan - se din verksamhet genom kundens ögon

Evenemanget har redan genomförts.

Behöver du och dina kollegor inspiration kring hur ni bäst fångar och beskriver kundens resor och upplevelse samt hur dessa kan användas för att förbättra de interna processerna? Passa då på att anmäla er till Trivector LogiQs kostnadsfria frukostseminarium.

Kundens upplevelser kan avslöja dolda brister och möjligheter i processerna

Att förstå sin egen verksamhet är inte samma sak som att förstå hur kunden upplever den. Ofta läggs betydande resurser på att ta reda på vad som ibland kallas kundens röst, dvs man lyssnar till vad kunden tycker. Men hur vet man att man verkligen har förstått kunden och vad kunden egentligen försöker uppnå?

För att öka förståelsen för kundens situation kan man kartlägga kundresan. Resultatet är en bild som visar alla steg kunden går igenom under sin tid som kund till en verksamhet, fullt ut beskrivna ur kundens perspektiv. Kundresan beskriver även de situationer som står utanför leverantörens makt och kännedom. Att fullt ut förstå kundens perspektiv på beröringspunkter med leverantören, men också resan före och efter dessa, är vad kartläggning av kundresor handlar om. När kundresan i sin helhet förstås kan den visa på möjligheter till helt nya sätt att stödja kunden eller till och med ge utrymme för nya affärsidéer.

Välkommen på frukostseminarium om kundresor!

Praktisk information

Datum

Start: 2016-03-17 - 07:30
Slut: 2016-03-17 - 09:00

Plats

Lund
Åldermansgatan 13

Hitta hit

Från någon av hållplatserna i Lunds centrum, ta stadsbuss 4 (mot Gunnesbo) eller regionbuss 126 (mot Löddeköpinge) eller 137 (mot Bjärred) och stig av på hållplats Vildanden. Du kan också ta linje 5 mot Kobjer och stiga av på hållplats Åldermansgatan.

Kontakt

Trivector LogiQ

E-post: TrivectorLogiq@trivector.se
Telefon: 010-456 56 00
Anmälan ej möjlig pga att det inte finns några lediga platser, anmälningstiden har gått ut eller så är arrangören någon annan än vi själva.